.

Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017

TETHYS: Το ελληνικό fund που επενδύει στον θαλάσσιο τουρισµό(Μαρίνα Ερμιόνης και Πορτο Χελίου)

 TETHYS: Το ελληνικό fund που επενδύει στον θαλάσσιο τουρισµό


 Ανδρέας Μαυράκης, διευθυντής του fund.
Η συνεργασία και η επιµονή φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς και ήδη έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου στο Πόρτο Χέλι µε τη δεύτερη φάση και την παραγγελία των πλωτών κατασκευών να έχει προγραµµατιστεί για τον ερχόµενο Σεπτέµβριο......

Ανδρέας Μαυράκης, διευθυντής του fund

Διαβάστε περισσότερα: http://etravelnews.gr/tethys-megali-ependysi-stin-argolida/

http://www.newmoney.grΠαθογένειες που εµποδίζουν την ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα, γραφειοκρατία που ζηµιώνει το ίδιο το ∆ηµόσιο µε εκατοµµύρια ευρώ διαφυγόντα κέρδη, ενώ ταυτόχρονα απωθεί όσους θέλουν να έρθουν για να δραστηριοποιηθούν στις ελληνικές θάλασσες, µη εφαρµογή των νόµων, ανυπαρξία ευελιξίας. Ο «παράδεισος του yachting» έχει θέµα. Παρ' όλα αυτά, παραµένει ένας παράδεισος µε πολύ σηµαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Τα τελευταία χρόνια ξένα κεφάλαια, τουρκικών κυρίως συµφερόντων, επενδύονται στις υποδοµές και κυρίως στις µαρίνες.
Οι γείτονες επεκτείνονται στο Αιγαίο µέσω επενδύσεων σε έναν κλάδο δύσκολο αλλά πολλά υποσχόµενο. Ειδικά µετά τα προ βλήµατα µε την τροµοκρατία στην Τουρκία
που έχουν γονατίσει τον τουριστικό της κλάδο, επιχειρούν να παραµείνουν στο παιχνίδι µέσω της Ελλάδας, έχοντας στρέψει µε µεγαλύτερη ένταση το βλέµµα προς αυτήν. Υπό αυτές τις νέες συνθήκες που διαµορφώνονται στο Αιγαίο µέσω του yachting, υπάρχουν και Ελληνες επιχειρηµατίες που διεκδικούν το δικό τους µερίδιο στέλ- νοντας µήνυµα ότι στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχουν ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης. Χαρακτηριστικό παράδειγµα αποτελεί το επενδυτικό fund TETHYS, ένα fund αµιγώς ελληνικών

συµφερόντων, το οποίο διερευνά τις δυνατότητες µετοχικών τοποθετήσεων (equity placements) σε διάφορες εταιρείες και αγορές ανά τον κόσµο: στις Ηνωµένες Πολιτείες, στην Αυστραλία, στη Βραζιλία, στο Ηνωµένο Βασίλειο αλλά και στην Ελλάδα για την οποία έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
«Το Tethys είναι ένα private equity fund µε έδρα το Λονδίνο. Μας ενδιαφέρουν τοποθετήσεις και επενδυτικές ευκαιρίες σε ένα ευρύ φάσµα αγορών µε κοινό παρονοµαστή τη δυ- νατότητα ανάπτυξης και τη δηµιουργία αξίας (value). Μας συναρπάζει η συµµετοχή σε οτιδήποτε σχετίζεται µε τη δηµιουργία, σε οτιδήποτε µπορεί να κάνει τη διαφορά - είτε αυτό βρεθεί σε ένα σχήµα που δραστηριοποιείται στις νέες τεχνολογίες, µία αγορά που µας ενδιαφέρει όλο και περισσότερο, είτε σε µία επιχειρηµατική ιδέα, ανεξαρτήτως κλάδου, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα πράγµατα προς το καλύτερο, είτε σε µια επένδυση µε µακροχρόνιο επενδυτικό ορίζοντα όπως είναι οι υποδοµές. Πιστεύουµε πολύ στο yachting και στον θαλάσσιο τουρισµό στην Ελλάδα και φτάσαµε σε αυτό το συµπέρασµα αναλύοντας συγκεκριµένους αριθµούς», επισηµαίνει ο κ. Ανδρέας Μαυράκης, διευθυντής του fund.
«Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι βασικότεροι παράγοντες, πέραν του νοµικού πλαισίου, που καθορίζουν τη δυνατότητα ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισµού σε µία χώρα είναι η διάρκεια της τουριστικής σεζόν, η παρουσία κατάλληλων υποδοµών και το εύρος της ακτογραµµής. Αναλογιστείτε το εξής: η Ελλάδα µε ακτογραµµή 16.000 χλµ. βρίσκεται στην 1η θέση στην Ευρώπη (αν εξαιρέσει κανείς τα νορβηγικά φιόρδ) και 9η σε ολόκληρο τον κόσµο, µε δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα την Ιταλία µε µόλις 9.500 χλµ
Σε σχέση µε το εύρος της σεζόν, η Ελλάδα κατέχει και πάλι τα πρωτεία µε σχεδόν 290 ηµέρες ηλιοφάνειας ανά έτος, δίνοντας τη δυνατότητα να βρίσκεται κάποιος στη θάλασσα από τον Απρίλιο µέχρι τον Οκτώβριο. Με λίγα λόγια, έχουµε ως χώρα όλες τις δυνατότητες για ανάπτυξη», επισηµαίνει και συνεχίζει: «Ακούγεται λοιπόν παράδοξο ότι παρ' όλα αυτά από την πίτα του ευρωπαϊκού yachting η Ελλάδα παίρνει µόλις το 2%, µε τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία να µοιράζονται τη µερίδα του λέοντος. Κάποιοι το βλέπουν αυτό σαν επιβεβαίωση των λάθος χειρισµών που έχει κάνει η Ελλάδα στον συγκεκριµένο τοµέα, η οποία παρεµπιπτόντως ήταν η πρώτη χώρα που θέσπισε νοµικό πλαίσιο για τον θαλάσσιο τουρισµό το 1976.
Εµείς θέλουµε να το βλέπουµε ως σηµαντική ευκαιρία ανάπτυξης. Επειδή είµαστε Ελληνες, αντιµετωπίζουµε και ως υποχρέωση το να αναδείξουµε τον αστείρευτο αυτό πλούτο της χώρας µας που έχει 6.000 νησιά και βραχονη σίδες, ποικίλα τοπία, από το άγριο και καταγάλανο Αιγαίο µέχρι το καταπράσινο Ιόνιο, µια χώρα που έχει να προσφέρει πραγµατικά αµέτρητες δυνατότητες σε όσους ασχολούνται µε τον θαλάσσιο τουρισµό και ειδικότερα µε το yachting».
Πλεονεκτήµατα
Σύµφωνα µε τον κ. Μαυράκη, «υπάρχουν αποδεδειγµένα και συγκεκριµένα πλεονεκτήµατα που έχει να δώσει η Ελλάδα, πέρα από τις αµέτρητες επιλογές που προσφέρει ο ελληνικός θαλάσσιος χώρος. Εχουµε τη δυνάτοτητα προσφοράς θέσεων ελλιµενισµού σε τιµές κατά πολύ ανταγωνιστικότερες άλλων χωρών, αλλά και σηµαντική εγχώρια τεχνογνωσία σε εργασίες από ναυπήγηση µέχρι συντήρηση. Εχουµε τη δυνατότητα προσφοράς πληρωµάτων, από το επίπεδο του καπετάνιου και του α' µηχανικού µέχρι του ναύτη, σε µία χώρα µε παράδοση στη ναυτιλία µε πολλούς νέους αλλά και ανθρώπους του συγκεκριµένου χώρου σε αναζήτηση εργασίας. Ενα superyacht µπορεί να δώσει ερ γασία πολλές φορές σε περισσότερους από 50 εργαζόµενους και µε σηµαντικότατες µάλιστα απολαβές.
Τα παραπάνω σε συνδυασµό µε κατάλληλες υποδοµές σε κοµβικά σηµεία ανά την επικράτεια και ένα σοβαρό, διαρκώς ανασχεδιαζόµενο και στοχευµένο marketing του yachting συνηγορούν στο ότι η Ελλάδα δικαιούται να διεκδικήσει κάτι παραπάνω. Να γίνει η επιλογή πολλών ξένων ιδιο- κτητών ανά τον κόσµο ως βάση ελλιµενισµού τους, µε τις πολλαπλές οικονοµικές ωφέλειες που κάτι τέτοιο θα φέρει». Η συµµετοχή του Tethys σε επενδύσεις υποδοµών (µαρίνες) έγινε κατόπιν πολύχρονης προεργασίας, µε βάση την απόδοση της επένδυσης αλλά ταυτόχρονα µε σεβασµό στο περιβάλλον και το φυσικό κάλλος:
«Αναλύσαµε τις δυνατότητες που υπάρχουν και τις περιο- χές που ενδείκνυνται περισσότερο για να κάνουµε µία σωστή και το σηµαντικότερο ήπια ανάπτυξη. Και αυτό διότι πιστεύουµε βαθιά στην ανάγκη διατήρησης του φυ- σικού κάλλους της χώρας ως του πρωταρχικού λόγου που κάποιος θα την επισκεφθεί. Αυτό βεβαίως δεν αποκλείει τις σωστές επενδύσεις σε σωστές υποδοµές σε έναν κλάδο όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισµός που εντέλει µπορεί και να αποτελέσει σανίδα σωτηρίας για την Ελλάδα», τονίζει ο κ. Μαυράκης.
Η πρώτη επένδυση του fund είναι στις μαρίνες σε Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη
Οι επενδύσεις
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις που έχουν γίνει και αυτές που προγραµµατίζονται, ο πρόεδρος του Tethys τόνισε:
«Οι πρώτες περιοχές στην Ελλάδα που θεωρήσαµε πως παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον βρίσκονται στον Νοµό Αργολίδας και συγκεκριµένα στο Πόρτο Χέλι και την Ερµιόνη. Εκεί προετοιµάζουµε τη δηµιουργία δύο µαρινών και µιας µικρής αλλά υψηλής ποιότητας ξενοδοχειακής µονάδας στην Ερµιόνη. Εδώ και πέντε χρόνια ξεκινήσαµε αυτή την προσπάθεια στην οποία συµµετείχαν και συµµετέχουν, κυρίως συµβουλευτικά, κάποιοι από τους σηµαντικότερους διεθνείς οργανισµούς όπως οι Camper& Nicholsons Marinas. Αξίζει να αναφέρουµε εδώ ότι στην πολυετή αυτή πορεία είδαµε και µάθαµε πολλά. Ηρθαµε πολλές φορές αντιµέτωποι µε τις αγκυλώσεις της ελληνικής νοµοθεσίας, αλλά είχαµε και την τιµή -και το τονίζω αυτό- να συνεργαστούµε µε υπεύθυνους κυβερνητικούς και τοπικούς παράγοντες, οι οποίοι υπεύθυνα και µε αστείρευτο ελληνικό µεράκι εργάζονται ακούραστα για το καλό της χώρας.
Η συνεργασία και η επιµονή φαίνεται πως απέδωσαν καρπούς και ήδη έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου στο Πόρτο Χέλι µε τη δεύτερη φάση και την παραγγελία των πλωτών κατασκευών να έχει προγραµµατιστεί για τον ερχόµενο Σεπτέµβριο.
Σκοπός µας είναι η δηµιουργία εγκαταστάσεων υψηλής ποιότητας, η πρόσβαση σε σωστό ελλιµενισµό για ένα ευρύ φάσµα σκαφών αλλά και η προσφορά επιπρόσθετων υπη- ρεσιών -όπως ο ανεφοδιασµός πετρελαίου- που θεωρούµε ότι είναι απαραίτητο να υπάρχουν σε µια µαρίνα διεθνών προδιαγραφών».
Στο Tethys έχουν και άλλα πλάνα: «Πιστεύουµε στη σωστή ανάπτυξη και αυτό είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά µας. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα το κοµµάτι του τουρισµού και είµαστε σε εγρήγορση και συνεχή ενηµέρωση για δυνατότητες οι οποίες ενδεχοµένως θα υπάρξουν.
Φυσικά, όπως µε καθετί ενδιαφέρον, ο δρόµος µπροστά είναι δύσκολος. Ο ανταγωνισµός, κυρίως αυτός που προ- έρχεται από την Τουρκία, είναι έντονος. Οι καθυστερήσεις που λογικά εµφανίζονται σε ένα τόσο σύνθετο project στο οποίο συνεργάζονται διάφορα υπουργεία και τοπικοί πα- ράγοντες, η Υπηρεσία Αρχαιολογίας, το Λιµενικό Ταµείο, ο δήµος κ.λπ. Πιστεύουµε πάντως πως πλέον έχουν ωριµάσει τα πράγµατα και ότι στο τέλος οι προσπάθειες όλων µας θα καταλήξουν µε επιτυχία».

Οι προοπτικές
Για τις προοπτικές του κλάδου ο κ. Μαυράκης δηλώνει αισιόδοξος: «Την τελευταία δεκαετία στην Ευρώπη το yachting γνώρισε µια σταθερή ανάπτυξη, µε ρυθµό περίπου 6% ανά έτος. Στη Γηραιά Ηπειρο υπάρχουν 6.300.000 σκάφη, 4.500 µαρίνες, και απασχολούνται 280.000 άτοµα. Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία κατέχουν περισσότερο από το 90% της αγοράς. Αυτό µπορεί να εξηγηθεί αν αναλογιστεί κανείς ότι η ανάπτυξη στο yachting, σε επίπεδο ναυπήγησης και υπηρεσιών αλλά και συµµετεχόντων είναι σχετικά πρόσφατη, κυρίως από τη δεκαετία του '90 µέχρι τα µέσα του 2000. Λογικό είναι λοιπόν ο µεγαλύτερος όγκος δραστηριότητας να συγκεντρωθεί αρχικά στη δυτική Μεσόγειο όπου υπήρχαν και υπάρχουν οι απαραίτητες υποδοµές.
Καθώς όµως οι συνθήκες ωριµάζουν, χρόνο µε τον χρόνο, οι ιδιοκτήτες σκαφών αναζητούν νέους προορισµούς όπως το ίδιο συµβαίνει και µε τους επενδυτές. Χαρακτηριστικό παράδειγµα το Μαυροβούνιο και η ραγδαία ανάπτυξη της Κροατίας στον χώρο του yachting. Η Ελλάδα µέχρι τώρα δεν εκµεταλλεύτηκε όπως θα έπρεπε τα νέα δεδοµένα. Υπάρχει έλλειψη ιδιωτικών επενδύσεων, ασάφεια στο νοµικό καθεστώς, έντονες ελλείψεις στο τουριστικό µάρ- κετινγκ της χώρας ιδιαίτερα στον συγκεκριµένο τοµέα. Παρ' όλα αυτά, παραµένει ένας ιδανικός προορισµός. Και αυτό η Ελλάδα πρέπει να το εκµεταλλευτεί περισσότερο και πιο οργανωµένα. Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι κάθε χρόνο όλο και περισσότερα σκάφη επισκέπτονται την Ελλάδα. Πιστεύουµε πως είναι στο χέρι µας να λειτουργήσουµε έξυπνα, συλλογικά και υπεύθυνα και να αλλάξουµε τους όρους του παιχνιδιού προς το συµφέρον της Ελλάδας, φέρνοντας τη στη θέση που της αξίζει στον χώρο του θαλάσσιου τουρισµού. Και αυτή η θέση είναι ασφαλώς η πρώτη»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου